Przejdź do treści strony

Wernisaż dyplomowy z rysunku i malarstwa

20 Mar 2014 r.

W dniu 20 marca o godzinie 18: 00 odbył się wernisaż prac dyplomowych, na który licznie przybyli uczniowie wraz z rodzicami i zaproszeni goście. Gospodarzami tej uroczystości były uczennice: Justyna Lustig z klasy IV PLP i Jusyna Burkiewicz z klasy VI OSSP.  Na wernisażu uczniowie, którzy otrzymali oceny celujące na egzaminie promocyjnym prezentowali zgromadzonej publiczności swoje realizacje rysunkowe i malarskie. Punktem kulminacyjnym uroczystości było przyznanie nagród i wyróżnień za najlepszy obraz i najlepszy zestaw prac.

Osoby nagrodzone i wyróżnione

  1. Oskar Dąbrowski – Grand Prix
  2. Kinga Sądel – nagroda specjalna
  3. Justyna Burkiewicz
  4. Dagmara Pietrzak
  5. Barbara Brzęczek
  6. Magdalena Stępień
  7. Paulina Müller
  8. Barbara Brzęczek
  9. Andrzej Lenarczyk
  10. Paulina Piórkowska

Pod koniec uroczystości uczniowie wręczyli kwiaty i podziękowali nauczycielom art. plastyk Joannie Preuhs i art. plastyk Zbyszkowi Natkańcowi, którzy w tym roku poprowadzili naszych uczniów do dyplomu.

Egzamin Promocyjny z rysunku i malarstwa

W dniach 17 i 18 marca odbyły się obrony prac dyplomowych z rysunku i malarstwa, które powstawały w pracowni art. plastyk Joanny Preuhs i art. plastyk Zbigniewa Natkańca.  Egzamin polegał na przedstawieniach każdego z uczniów zestawu prac obejmujących rysunek - studium postaci, kompozycję graficzną lub zestaw szkiców, oraz pracy malarskiej na papierze i pracy malarskiej na płótnie realizowanej w technice olejnej lub akrylowej. Ponadto każdy z uczniów zobowiązany był do dopełnienia swojej ekspozycji autorskim komentarzem. Tegoroczny temat prac dyplomowych nawiązywał do obrazów dzieciństwa. Zmierzając się z powyższym zagadnieniem, dyplomanci sięgali do zasobów pamięci indywidualne osadzonej we wczesnym okresie dzieciństwa. Pojawiły się tu realizacje malarskie o bardzo różnych wątkach narracyjnych za pomocą, których uczniowie przekazywali własne stany emocjonalne, od radości, poprzez poczucie bezpieczeństwa, aż do lęku czy trwogi. Reminiscencje z okresu dzieciństwa przelane zostały na płótno za pomocą różnych środków wyrazu. Pojawiły się realizacje o mocnym zabarwieniu realistycznym, jak również ekspresyjnym. Znalazły się też prace utrzymane w duchu konceptualnym. Podejmowany temat dzieciństwa stał się ciekawym motorem do świadomego operowania alfabetem plastycznym i budowania przekazu plastycznego przez naszych uczniów.

oprac.:M.Futkowska

foto: D.Szopiński

« Powrót do listy