Przejdź do treści strony

Magda Mijal

09 Feb 2021 r.

Magda Mijal, uczennica klasy II B, jest na specjalizacji projektowanie ubioru, prowadzonej przez nauczycieli Joannę Wrześniewską i Beatę Pizoń-Jeziorowską. Dała się poznać jako osoba wyróżniająca się zaangażowaniem i kreatywnością. Magda w swoich poszukiwaniach plastycznych wychodzi poza zadania lekcyjne, rozwija swoje zainteresowania innymi technikami: fascynuje się techniką patchworku, który poznawała już od ósmej klasy szkoły podstawowej, robi na drutach, szydełku, szyje na maszynie. Stopniowo wzbogacała i doskonaliła swoje umiejętności kompozycyjne i techniczne w tej trudnej i pracochłonnej technice.

Na specjalizacji Projektowania ubioru Magda wykazuje się wielka cierpliwością i precyzją realizacyjną w kolejnych tematach. Lubi dzielić się z koleżankami swoim doświadczeniem i umiejętnościami. Wyróżnia ją dążenie do perfekcyjnego wykonania elementów każdej pracy plastycznej, oraz uzyskiwanie wysokich efektów artystycznych.

Zakres zrealizowanych poza ćwiczeniami lekcyjnymi prac w technice patchworku jest imponujący. Świadczy o tym, że Magda tworzy je z prawdziwa pasją, nie licząc godzin na ich wykonanie.

Cytując Magdę: „Moja przygoda z szyciem zaczęła się już w szkole podstawowej, kiedy mama przyniosła do domu gazetkę „Mollie potrafi”. Przeglądając ją znalazłam projekt na przybornik do igieł. Pomyślałam sobie, że fajnie byłoby mieć coś takiego i zabrałam się do pracy z wielkim zapałem. Nie wiedziałam wtedy jeszcze, że wybrałam sobie jedną z najtrudniejszych technik związanych z patchworkiem - english paper piecing, polegająca na ręcznym zszywaniu malutkich sześciokątów, które tworzą wzór. Uszycie igielnika zajęło mi kilka miesięcy, i chociaż teraz widzę, że wykonanie jest na niezbyt wysokim poziomie używam go do dziś i mam do niego sentyment. Była to moja pierwsza samodzielnie uszyta rzecz i pamiętam jaka byłam dumna, że udało mi się coś takiego zrobić. Do szycia niezbędna jest również matematyka. Każdy nowy projekt, zanim trafi pod stopkę maszyny musi zostać najpierw odpowiednio obliczony, wymierzony i skrojony, aby nie tracić materiału i czasu na niepotrzebne poprawki i przeróbki oraz na prucie materiału”.

Jej postawa i osiągnięcia wskazują, że zdolności wspomagane systematyczną i rzetelną pracą, mogą wspaniale wspomagać rozwój artystyczny.

Oprac.: J. Wrześniewska, B. Pizoń-Jeziorowska.

Foto: M.Mijal

« Powrót do listy