Przejdź do treści strony

III OSSP w Krakowie

10 May 2013 r.

Kraków – legendarne miasto smoka wawelskiego, ozdobnych Sukiennic i urokliwego Kazimierza. Czy aby na pewno?
Jako klasa III OSSP postanowiliśmy to sprawdzić. Nasza wycieczka ukierunkowana była na poznanie sztuki Baroku i Renesansu. Dopełnieniem  była kultura żydowska. W podróż wyruszyliśmy pociągiem, choć cztery godziny jazdy nie wydawały się pociągającą perspektywą. Ku naszemu zaskoczeniu czas upłynął nam jednak bardzo przyjemnie, szczególnie urozmaicały go zmieniające się krajobrazy za oknem.
„Zobaczcie w jakich warunkach podróżuje młodzież” – śmiał się pan Bolesław Polnar, jeden z naszych opiekunów, robiąc nam kolejne zabawne zdjęcie. Pogoda również postanowiła być zabawna i ciągle płatała nam figle: raz zimno, raz gorąco.
Pierwszym celem naszej wycieczki był Kazimierz, a za nim galeria ”Galicja”, synagoga i spacer wąskimi uliczkami. Będąc pod wrażeniem uroków Krakowa, nasze żołądki subtelnie dały o sobie znać, wybraliśmy się więc skosztować żydowskich przysmaków.
Następnego dnia z samego rana udaliśmy się do Kościoła św. Piotra i Pawła. Następnie odwiedziliśmy Wawel, a później kościół Mariacki.  Zwieńczeniem wieczoru był spektakl w Teatrze Starym na podstawie sztuki Moliera „Szkoła  żon” i nocny spacer po rynku.
Ostatni dzień to Muzeum w Sukiennicach, które zaskoczyło nas pozytywnie. Zostawiając pamiątkowy wpis w pewien sposób pozostawiliśmy ślad po naszej  krakowskiej przygodzie. Wsiadając do pociągu i zostawiając za sobą słoneczny Kraków poczuliśmy niedosyt.