Przejdź do treści strony

II PLP w Krakowie 2012

06 Apr 2012 r.

Od 02. do 04. kwietnia 2012r. klasa II PLP wraz z wychowawczynią Panią Anną Madej oraz z opiekunami Panią Jadwigą Poliwodą oraz Panią Karoliną Nowacką przebywała na wycieczce w Krakowie.

Pierwszego dnia wycieczki mieliśmy okazję podziwiać Bazylikę Mariacką, wspaniały ołtarz Wita Stwosza oraz Collegium Maius, budynki na ulicy Kanoniczej, krakowskie Planty, a także kościoły: Dominikanów, Św. Franciszka z Asyżu, Św. Andrzeja, Św. Anny oraz Św. Piotra i Pawła.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Katedrę na Wawelu, gdzie mogliśmy zobaczyć piękną Kaplicę Zygmuntowską, a także  m.in. nagrobek Kazimierza Jagiellończyka i Stefana Batorego. W Zamku na Wawelu wysłuchaliśmy bardzo ciekawej lekcji muzealnej oraz podziwialiśmy wspaniałą kolekcję arrasów i piękny renesansowy dziedziniec z arkadami. Następnie odwiedziliśmy żydowską dzielnicę Krakowa – Kazimierz. Zwiedziliśmy tam kościół Bożego Ciała oraz poznaliśmy pewne zwyczaje i kulturę żydowską. Po dniu zwiedzania wybraliśmy się do Narodowego Teatru Starego im. Heleny Modrzejewskiej. Budynek tego teatru jest jednym z najpiękniejszych przykładów secesji w Polsce. Obejrzeliśmy bardzo interesujący spektakl pt. Koprofagi czyli znienawidzeni ale niezbędni, według J. Conrada, który poruszał tematy terroryzmu i anarchii. Reżyserem tego spektaklu był Jan Klata – jeden z najlepszych współczesnych reżyserów. Spektakl ten skłonił do refleksji i był ciekawym akcentem na zakończenie drugiego dnia wycieczki.

Trzeciego dnia wycieczki podziwialiśmy kamienice znajdujące się na rynku oraz Sukiennice i znajdująca się tam Galerią Sztuki Polskiej XIX wieku, gdzie mogliśmy podziwiać wspaniałe prace wybitnych malarzy tj. Aleksander Gierymski, Jacek Malczewski, Józef Chełmoński, Piotr Michałowski. Zobaczyliśmy również dzieło Jana Matejki – Hołd pruski. Podczas tej wycieczki dopisywała nam pogoda oraz dobre nastroje. Dzięki tej wycieczce mogliśmy pogłębić swoją wiedzę, zobaczyć wiele wspaniałych i godnych uwagi miejsc, ale był to także bardzo miło spędzony czas.